Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Here comes the sun

2 kommentarer

Våren är på gång! På riktigt!
Så känns det i alla fall här hos mig. Och för att ha varit en så konstig och ovintrig vinter så måste jag säga att den har känts väldigt lång, så de där strålarna från den första vårsolen är väldigt efterlängtade.

Och lagom när solen nu börjar nå upp över trädtopparna utanför mitt hus och strila in genom fönstret så sitter jag här hemma (snart på balkongen!) och stickar på en sjal som i både färg och material matchar ljuset och känslan. En vårsjal i en underbart solgul nyans, i fantastiskt mjuk Filisilk från Tant Kofta. Jag anar att den kommer bli en riktig favorit att vira runt axlarna i vår och sommar.
IMG_1615

Mönstret är dretsnygga His Golden Lair, som finns att köpa på Ravelry. Eftersom Filisilken är betydligt tunnare än garnet som efterfrågades i mönstret har jag gjort massor av extra upprepningar av några av de första diagrammen. Annars skulle sjalen blivit mer i näsduksstorlek än passande för en vuxen människa.

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

2 thoughts on “Here comes the sun

  1. Pingback: When knitting attacks! | Tant Carin

  2. Pingback: Massivt misslyckande | stickarhen

Kommentera

