Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

OWL Mittens

Lämna en kommentar

 

Mina Harry Potter-vantar är färdiga! Efter mycket slit så stickade jag de sista maskorna på den andra vanten i fredags kväll. Ett litet bad och några trådfästningar senare så var de helt färdiga!

IMG_1580 IMG_1584
Eftersom det här är första gången jag provade flerfärgsstickning på riktigt så har hela projektet varit lite av ett experiment. Jag förstod när jag gav mig på dem att vantarna inte var det lättaste jag kunde valt som mitt första ordentliga flerfärgade projekt, men eftersom jag verkligen ville ha dem kändes det lika bra att kasta mig i och bara göra det. Som ett resultat av att jag är nybörjare på det här så är inte heller vantarna precis likadana. Den andra vanten (den högra) blev något större än den första. Dessutom höll jag det bruna garnet längst fram när jag stickade den, istället för tvärtom, som jag tydligen gjort på den första. Det blev rätt ordentlig skillnad på insidan av den lilla förändringen. Konstigt(?) nog upplever jag också att den andra vanten blev lite bubbligare än den första. Jag tror att det delvis hade att göra med att jag stickade den lite lösare.

Perfektionisten i mig vill egentligen göra om dem, så vantarna blir mer identiska. Men dels var det för mycket jobb för att jag ska vilja göra en tredje vante till mig själv just nu, och dels så känns det ändå lite kul att ha kvar ”bevis” på hur min stickning utvecklas. Så jag kommer låta dem vara som de är, och bära dem med glädje och stolthet!

 

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

Kommentera

