Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Carins stickningskräks

1 kommentar

Jag är knappast den första att säga det, men stickad spets ser verkligen ut som kattkräks innan den är uppsköljd och blockad. Det slutar aldrig att förvåna mig.
Jag sitter och maskar av ytterligare en sjal i detta nu, och slogs av hur extremt ful den är. Vore det inte för att jag vet att alla sjalar ser minst hundra gånger bättre ut efter blockning så skulle jag förmodligen storgråta över dess anskrämlighet.
Sjalen är Gyllis, av Stephen West. Det är det första av hans mönster som jag stickat, men det kommer inte bli det sista. Jag gillar verkligen hans sätt att konstruera stickade plagg. Det är oväntade former och härliga färgkombinationer. Det finns redan några andra av hans kreationer i min Ravelry-kö. De bara väntar på att jag ska hitta ett lämpligt garn till dem.

Så fort det här åbäket är färdigavmaskat, sköljt och blockat så lovar jag att bjuda på en ny bild. Känns inte rättvist mot mönstret att låta det här vara ert enda intryck av det.

Bild

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

One thought on “Carins stickningskräks

  1. Pingback: Carins stickningskräks 2 – Eller Hur den oformliga klumpen växte upp till en vacker sjal | Tant Carin

Kommentera

