Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Carins knark #9

Lämna en kommentar

Det var ett tag sedan sist, och en hel del har hänt på pysselfronten sedan dess. Broderiet till konstprojektet är färdigt och inskickat till konstnären sedan förra veckan.

Så här blev det färdiga resultatet ...

... med tillhörande, broderat kuvert. Missfärgningen på kuvertet syns tyvärr mycket tydligare på bild än den gör vanligtvis.

Jag har även virkat mig en hel hög med små påskkycklingar, vars mönster jag fick från finaste Anna, och lika många påskägg, som jag även broderade lite ”målningar” på. Tyvärr glömde jag fotografera kycklingarna och äggen innan jag skickade iväg dem, så någon bild på dem får ni tyvärr inte. Ni får helt enkelt lita på att de var väldigt söta.

Jag har också fortsatt att arbeta på mitt stora Van Gogh-projekt, som går sakta men säkert framåt. Jag har tagit bilder på arbetet efter varje dag då jag har arbetat med det, och tänkte så småningom sätta ihop det till någon sorts bildspel eller liknande, för att visa hur arbetet går.

Parallellt med det arbetar jag för tillfället med en liten present. Eftersom födelsedagsbarnet eventuellt kan tänkas kika in här får ni därmed inte se något om den förrän efter sagda persons födelsedag. Men jag lovar att dela med mig av den så snart dess ägare har fått resultatet i sin hand.

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

Kommentera

