Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Carins mat

3 kommentarer

Eftersom jag är ungefär extremt pank så kommer jag få leva bara på det som finns i mitt skafferi och min frys fram till att jag får nästa tillskott från CSN. Jag kommer med andra ord leva på följande livsmedel de närmaste tre veckorna:

  • pasta
  • ättikssprit
  • mannagryn
  • popcorn
  • havregryn
  • bakpulver
  • kikärter
  • hostmedicin
  • ”varma koppen”-soppor
  • finkornigt havssalt
  • en flaska ketchup
  • en flaska sirap
  • ett paket pulversås
  • grekisk salladsdressing
  • frasvåfflor
  • buljongtärningar
  • en fryspizza
  • sex stycken piggelin
Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

3 thoughts on “Carins mat

  1. Fast det där kan du ju göra massa god mat på! Typ.. gröt! Pasta med ketchup!
    Liten parentes: Min baslärare påstår att han tappade allt sitt hår för att han lade hela sitt csnbidrag på en båt och fick massa bristsjukdomar pga hade bara råd att äta gröt i typ ett halvår.

    • Känns som att det kommer bli en hel del gröt. Gröt med ättikssprit låter ju … inte helt fel? 😉
      Jag har tappat en hel del hår sedan jag började plugga ( = flyttade hemifrån), så det låter ju inte som en helt galen teori.

  2. Pingback: Carins lycka | Tant Carin: en väldresserad kulspruta

Kommentera

