Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Carins hatobjekt

4 kommentarer

Jag är tillbaka i min lägenhet i Eskilstuna, och hatar numera min hyresgäst. Hittills har jag upptäckt följande om honom:

  • han måste ha de värsta butterfingers någonsin, för han har haft sönder min favoritmugg
  • och min favoritskål
  • och mitt skoställ
  • och mitt badrumsskåp
  • han är världens sämsta diskare, så allt är kladdigt = nu måste jag diska om allt porslin jag äger och har.
  • han tycker om att möblera om.
  • han tycker inte att pass och legitimation är något särskilt viktigt att ta med sig, utan att det är helt rimligt att lämna dem, tillsammans med lite kläder och viktiga papper från socialtjänsten, på sovrumsgolvet i en lägenhet som man har lämnat.
Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

4 thoughts on “Carins hatobjekt

  1. Pingback: Carins hatobjekt #2 | Tant Carin: en väldresserad kulspruta

  2. Fakturera honom för det som gått sönder som inte kan anses som rimligt slitage… det hade jag gjort. Du har väl ett hyreskontrakt? Om han lämnat sina id-handlingar så har du ju nånting att hålla på iaf…

  3. Ge honom en varning och säg att du skickar till Kronofogden… det måste man ju inte göra (knappt värt för så lite pengar) men kan ju funka för en del…

Kommentera

