Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Carins insikt #2

4 kommentarer

Jag älskar serien Vänner. Jag har knarkat den till och från i perioder. Ohälsosamt mycket. Jag lyckades till och med se till att jag fick med den som en del av min C-uppsats i engelska för fyra år sedan.

Som med typ alla serier jag ser en längre tid så har jag funderat en del på vilken av karaktärerna jag är mest lik.

Jag har alltid tänkt att jag är som Monica, på grund av är neurotisk (dock inte vad gäller städning) samt väldigt förtjust i tanken på att så småningom gifta mig och skaffa ungefär massor med barn.

Den senaste tiden har jag insett att jag snarare är som café-killen Gunther, på grund av blir sjukligt besatt av specifika personer.

MVH
Patetisk

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

4 thoughts on “Carins insikt #2

  1. Själv ser jag mig som en Chandler med Phoebe-inslag. Vet inte hur hälsosamt det känns heller… Mvh, Nyfiken på din obsession

    • Jag önskar att jag var som Chandler. Eller Phoebe. Chandler verkar ju visserligen vara ganska plågad i grunden, och Phoebe har haft ett traumatiskt liv, men hon verkar ändå vara ganska nöjd med tillvaron vad som än händer. Gör alltid saker så bra det går under omständigheterna och så. 🙂

  2. Hahaha, klockrent! Apropå Monica så står nog hon och Ross för mitt favoritavsnitt med deras nyårsdans. De är så synkade och trovärdiga som syskonpar. Och koreografin alltså. Koreografin!

    • Haha! Ja, det är ett underbart avsnitt! Verkligen en fantastisk dans 🙂 Jag har svårt att välja ut bara ett enda avsnitt som favorit, men över lag så gillar jag när Chandler och Gunther får synas lite extra.

Kommentera

