Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Carins önsketänkande #2

Lämna en kommentar

Jag önskar att jag var en bättre människa.

Jag önskar att jag varit snällare mot många personer jag haft i mitt liv. Att jag inte gjort dem illa på så många sätt genom mina ord och handlingar.

Jag önskar att jag varit snällare mot mig själv i mitt liv. Att jag inte gjort mig själv illa på så många sätt genom åren. Eller låtit andra göra mig illa.

Jag önskar att jag varit ärligare mot mig själv, med vem jag är och vad jag behöver i mitt liv. Att jag insett saker om mig själv och mina behov tidigare, så att jag inte anklagat (och till viss del fortfarande anklagar) mig själv för sådant jag ändå inte kan ändra.

Jag önskar att jag var en starkare person. Att jag orkade se mina problem och sorger i ögonen och lösa dem i stället för att lalla runt som ett patetiskt mähä och undvika att ta tag i dem.

Jag önskar att jag var mindre feg och kunde stå för alla mina åsikter i alla situationer. Att jag protesterade, i stället för att sitta och ge mitt tysta godkännande, när själva grundpelarna i hela min varelse ifrågasätts.

Jag önskar att jag kunde vara mindre dömande gentemot mina medmänniskor. Att jag var bättre på att förlåta och gå vidare.

Jag önskar att mina medmänniskor kunde förlåta mig.

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

Kommentera

