Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Carins ångestframkallare #6

Lämna en kommentar

Om två dagar lämnar jag Eskilstuna i några månader för att återvända till Sundsvall. Innan dess ska jag göra i ordning en massa saker med lägenheten, packa all min skit som jag behöver de närmaste två månaderna (läs: typ allt), osv osv. Just nu känns det som att det är oerhört mycket kvar att fixa innan jag kan lämna över lägenheten till killen som ska hyra den medan jag är borta. Och vad gör jag då? Jo, jag blir apatisk. Handlingsförlamad. Sitter och läser feministlitteratur samt tittar på tv i stället för att faktiskt göra något vettigt.
När jag jobbar så anser jag mig vara en person som löser problem och får saker gjorda. Men privat är jag en sådan person som helst sätter mig ner i soffan alternativt lägger mig i fosterställning i sängen, och hoppas på att problemet ska lösa sig av sig självt.

Mvh
Patetiskt mähä

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

Kommentera

