Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Dagens…

Lämna en kommentar

  • fail #1: när jag tog på mig korta leggings imorse, eftersom ”det var ju så varmt i går”.
  • fail #2: när jag struntade i jackan när jag åkte ut på ett jobb, eftersom ”det var ju så varmt  i går”.
  • insikt #1: jag är för dum för att inse att det ofta blåser på öppna platser, som till exempel flygfält, vilket var platsen för nämnda jobb.
  • fail #3: när jag glömde lurarna på skrivbordet när jag åkte på jobbet, vilket ledde till:
  • fail #4: när jag var för dum för att inse att polisens radioutrustning kan (läs: kommer att) orsaka störningar i min inspelningsapparatur om jag kommer för nära.
  • bedrift: när jag lyckades rädda mina störda inspelningar genom lite kreativ klippning.
  • insikt #2: när jag, i intervjusituationer, frågar folk vad de heter så låter det alltid som att jag pratar till ett litet litet barn. ”Vad heter du, lilla herr polis?”
Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

Kommentera

