Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Veckans…

Lämna en kommentar

  • möte: med Herr Staaaatsminiiister, på Palatzet i Skiftinge.
  • nära-döden-upplevelse: att nästan krocka med två älgar när jag var på väg hem från Vingåker.
  • citat: ”Det luktar adrenalin ända hit till Sundsvall”. Anna, som fick lyssna på mitt skrikande och mitt uppstressade flåsande i luren när jag stötte på ovannämnda älgar.
  • trevligaste: Gabriel Forss, vid intervjun på Körslaget-audition i Katrineholm i dag. (Luktade gott gjorde han också).
  • retarderade ögonblick: när jag var tvungen att ringa till redaktionen för att be dem förklara hur man öppnar det inre tanklocket på en av redaktionsbilarna.
  • ego-återställare: när det visade sig att nästan ingen på redaktionen visste hur man skulle öppna tanklocket, och de fick springa runt och fråga alla som var där. Petra var räddaren i nöden och förklarade att ”det är bara att köra in den”. (And that IS what she said!)
  • ögon: de mörkt, mörkt bruna, nästan svarta ögonen som tillhörde fredagens intervjuperson. De var magiska, och jag kunde inte låta bli att säga det till henne.
  • lättnad: jag är mycket bättre på att komma på idéer för magasinsreportage än för nyhetsinslag.
  • konstaterande: det är fantastiskt roligt att jobba med radio!
Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

Kommentera

