Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Jul och nyår i korthet

Lämna en kommentar

Som synes så överlevde jag internetbristen i Dalarna. Det har inte varit lätt, men jag klarade det! Men i går morse var det nog, och Dalarna fick återigen vinka farväl till den fantastiska varelse som är jag. Jag kände i hela luften att de kommer sörja mig något oerhört.

Nästan tre veckor blev det i Ludvika den här gången. Tre veckor som innehållit följande:

  • en snöig nedfärd i Röda faran, tillsammans med Maja och Josef (färden innehöll även en oplanerad övernattning i Ludvika innan sagda människor kunde bege sig vidare mot Vänersborg).
  • 58 kilo mat och godis. På ett cirka ungefär.
  • massor av vänner och släktingar, i olika konstallationer.
  • en halkning, som ledde till en fajt mellan mitt bäcken och en mycket hård stentrappa. Stentrappan vann.
  • införskaffande av dyra vinterkängor samt broddar. Allt för att undvika fler slagsmål med stentrappor (och öka på min tantstatus, så klart).
  • ett exceptionellt trevligt besök av min allrakärastesyster över nyår, under vilket vi knarkade True Blood, åt ytterligare 17 kilo mat och godis, drack kopiösa mängder vin och champagne samt gjorde snöänglar i mammas trädgård. De två sistnämnda aktiviteterna kan ha haft något med varandra att göra.
  • den något bitterljuva insikten att mitt hår har blivit oerhört mycket rakare än det var för fyra-fem år sedan.
Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

Kommentera

