Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Dag 24 – Det här får mig att gråta

Lämna en kommentar

Jag är en blödig jävel. Jag gråter med andra ord väldigt lätt, och ofta. Om jag ska nämna några tillfällen då tårarna strömmar så är det …
  • när jag känner mig sviken.
  • när människor jag bryr mig om råkar illa ut.
  • när jag blir arg.
  • när jag är riktigt trött.
  • åt grymheter mot djur och barn.
  • åt sorgliga filmer.
  • åt lyckliga filmer.
  • när människor säger elaka ord, till mig eller till varandra.
  • åt fina filmer (inklusive reklamfilmer).
  • åt överdriven sentimentalitet i amerikanska tv-serier (typ när familjen får se sitt nya hus i Extreme Makeover – Home Edition, eller smöriga återföreningar i valfri dramaserie).
  • när jag läser en riktigt bra bok.
  • när världen är extra överjävlig.
  • när världen är extra vacker.
  • när jag får fina ord från fina människor.

 

Tillägg:

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

Kommentera

