Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Fuck you, Stubo!

2 kommentarer

Jag är riktigt jävla heligt förbannad!

Stubo är förmodligen den kassaste hyresvärden EVER!

Bevis nr 1.
Hissen i mitt trapphus har gått sönder fler gånger än jag kan räkna till under den här hösten. Varje gång har jag ringt och felanmält fanskapet. Vissa gånger har det tagit över ett dygn innan de brytt sig om att komma hit och fixa fanskapet (även på vardagar). Att det kan finnas hyresgäster som har svårt att gå i trappor (som min granne, pensionären, med sin gamla hund) det tänker de inte på. Att det uppenbarligen är något allvarligt fel på hissjäveln bryr de sig inte heller om. De fixar (till slut) det akuta felet, men verkar inte bry sig om att kolla vad som är det bakomliggande felet.

Bevis nr 2.
När jag tvättade senast, för ungefär två veckor sedan, märkte jag att torkskåpet i min tvättstuga inte fungerade. Som den duktiga hyresgästen jag är ringde jag genast och felanmälde den. Det är inte så jävla lattjo att ens tvätt inte torkar, liksom.
Nu har jag tvättid igen, och jag var precis ner och skulle hänga in de första två maskinerna tvätt i torkskåpet. Döm då om min förvåning när jag märker att torkskåpet fortfarande inte fungerar. Det låter som att det fungerar, men det kommer bara liiiiiite liiiiiiiite kall luft där det ska blåsa het luft. Inga kläder blir torra på det sättet (i alla fall inte under tiden man har i tvättstugan). Det har alltså gått två veckor sedan jag felanmälde torkskåpet, och de har fortfarande inte fixat det. Jävligt stabilt.

 

Behöver jag säga att det ska bli oerhört skönt att flytta från den här lägenheten om knappt två månader?

Förresten: Kan man få tillbaka sin hyra om hyresvärden inte lever upp till sin del av kontraktet?

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

2 thoughts on “Fuck you, Stubo!

  1. Svaret är JA, man kan få tebax hel eller del av hyra, men det ska väldigt mycket till… :-/

  2. Pingback: Fuck you, Stubo! Del 2 « Bara Carin – I brist på bättre

Kommentera

