Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Dag 11 – Mina syskon

5 kommentarer

Mina bröder är nog de värsta nördarna jag känner.

 

Min storebror jobbar med dataspelsutveckling. Bara det. Ni hör ju hur det låter: ”Dataspelsutveckling”. Det bara dryper av nördighet.

En gammal bild på storebror. Tyvärr har jag ingen bättre bild på bara honom.

Min lillebror är en dubbel nörd. Just nu pluggar han till systemvetare (och kan allt som är värt att veta om datorer) och är dessutom en riktig musiknörd. Han är med i minst tre olika orkestrar (jag har tappat räkningen), och när han nöjesshoppar köper han gamla trumpeter och horn.

Lillebror på hans studentdag. Med det obligatoriska hornet i högsta hugg, såklart.

För vissa kanske det låter elakt att kalla mina bröder för nördar, men för mig är det en komplimang av högsta rang, och jag önskar att jag kunde vara lika helhjärtat nördig som de är.

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

5 thoughts on “Dag 11 – Mina syskon

  1. Kontrar nördigheten med tatueringar, barn och fuskare.
    http://wp.me/pyUol-q6

  2. Det var en gammal bild på Gustav. Länge sedan man träffade gamla kyrkgänget!

    • Jepp, han har ju skaffat sig betydligt längre hår sedan dess, och dessutom ett extraordinärt skägg. Men alla andra bilder jag hade på honom var antingen gruppbilder eller suddiga bilder i profil, så det finge bli den här. 🙂
      Det var väldigt länge sedan man träffade gänget. Några har jag sprungit på lite då och då, men de flesta har jag inte sett på år och dar!

  3. Kusinerna! Ni är underbara alla tre. Bilden på Gustav är ljuuvlig, me like! Hoppas att ni har det bra var o en på sin plats och att ni är där ni vill vara i livet. Stora kramar Hannah

  4. Pingback: Dag 20 – Den här månaden « Bara Carin – I brist på bättre

Kommentera

