Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Ännu en anledning…

2 kommentarer

… att skjuta upp pluggandet en liten stund:

Vovven har svårupplösta tovor i rump-pälsen, eftersom hennes sommarmamma (tillika min mamma) inte borstat henne på nästan tre månader. Vad göra, undrar ni? Jo, man tar glatt fram saxen och friserar till hennes rumpa lite.

Vissa har mer rövskägg än andra

Nu ser hon lite kantig och rumphuggen ut (see what I did there?), och hon verkar känna sig naken om baken, men hon slipper tovor och skit i pälsen.

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

2 thoughts on “Ännu en anledning…

  1. Nästa gång får ni låna en tovkniv av mig, den fungerade hur bra som helst på min collietant när hennes päls ”filtade” sig till oupplösliga tovor. 🙂

    • Det låter som en idé! Lisa tycker inte om att vara naken om rumpan… Dessvärre måste hon det ibland, eftersom det fastnar bajs och annat äckligt där annars. Inte så trevligt när hela hon luktar bajs, kan jag lova :-S Så jag måste tyvärr alltid hålla rumppälsen relativt kort, alternativt duscha henne efter varje promenad. Och eftersom hon vill dö när jag duschar henne känns det mer humant att klippa rumppälsen lite då och då.

Kommentera

