Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Dagens …

2 kommentarer

  • bästa: Min älskade lilla Lisa är hemma igen.
  • sämsta: Tåget från Gävle hem till Sunkan omdirigerades via Ånge, eftersom en ledning ramlat ner någonstans mellan Söderhamn och Hudiksvall. Två timmar extra på ett X2000 som gör mig sjösjuk var inte någon hit.
  • godaste: Gratisfikat som SJ bjöd på, på grund av den stora förseningen.
  • sötaste: Jour60-killen som jag pratade med den sista biten in till Sundsvall.
  • roligaste: Lokförarens meddelande ungefär en halvtimme efter att vi lämnat Gävle: ”Meddelande från tågpersonalen: För er som undrar var vi är någonstans kan jag säga att vi är i Ockelbo. Och ni vet ju vem som är född här.”
Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

2 thoughts on “Dagens …

  1. *fnissar åt meddelandet från tågpersonalen*

    Och AKTA DIG för det svarta hålet i Ånge! :O Jag har just nu tre nya hundkoppel som sitter fast där. 😦

    • Lokförarens meddelande fick mig att skratta rakt ut för mig själv där i tågkupén. Min granne trodde nog att jag var lite galen 😛
      Vi blev fast i Ånge en liten stund vi också. Ovan nämna förare var tvungen att springa från ena änden av tåget till den andra, eftersom vi skulle åka åt andra hållet därifrån. Men jag var väldigt lättad när vi rullade ut från stationen. Inte fan vill man sitta fast i Ånge, heller!

Kommentera

