Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Klagandets drottning

3 kommentarer

Jag har fått veta att jag klagar lite för mycket just nu. Mest på Facebook, men även här.

Just nu skiter jag i om folk tycker att jag klagar för mycket, för just nu så känns livet ganska jobbigt, och då tycker jag att jag borde få klaga av mig. I alla fall i min blogg. Och i dag har varit en pissig dag på så många sätt.

Det är brist på sömn, pengar, motivation, tid och hälsa.

Och det är gott om krångel, krav, kropp och saker på ”att göra”-listan.

Och det är saknad av vänner, släktingar och mina djur. Både de som fortfarande finns i livet och de som lämnat oss.

Och den saknaden väcktes ännu mer till liv när det första jag såg när jag kom hem (efter en lång dag då väldigt lite blivit gjort) var att en vän varit tvungen att avliva sin kära gamla hund. En sorg som jag minns allt för väl, och som lämnat sår som fortfarande värker, 6 år senare.

Den enda lilla, lilla ljuspunkten på min himmel just exakt nu, det är att det nu kommit ut ett nytt avsnitt av Glee. Tack Calle, för att du påminde mig om det! Det behövdes i dag.

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

3 thoughts on “Klagandets drottning

  1. Klaga får man, det är typ en mänsklig rättighet. Man kan ju inte gå runt och låtsas som att allt är tip-top när det inte är det. Men hoppas allt känns lite bättre snart!

    • Tack! Skönt att man har tillåtelse från åtminstone någon att klaga av sig lite. 😛
      Det brukar oftast bli bättre om jag får tycka lite synd om mig själv ett tag. Så då tänker jag göra det, även om vissa tycker att det är jobbigt/tråkigt.

  2. det är klart att du ska få klaga, vad vore väl livet utan det? och om folk tycker att det är jobbigt then screw them! 😀
    masa kramar!!!

Kommentera

