Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Utmaning

2 kommentarer

Allas vår Malou-Balou skickade ut en utmaning för ett tag sedan, och som vanligt när det gäller någon form av lista kan jag omöjligt stå emot frestelsen att skriva en egen. Utmaningen består i att skriva sju konstiga/intressanta saker om sig själv och sedan utmana sju andra bloggare att göra detsamma.

1. Jag har väldigt svårt för orden ”denna” och ”detta”. Jag får lite kli fingrarna varje gång jag ser någon använda dem. Jag har ingen aning om när (eller ens riktigt varför) min aversion mot de här orden har uppstått. De är bara … fula.

2. Jag älskar att skriva brev. Inte email. BREV. Riktiga brev. Jag älskar känslan av papper och penna i mina händer, och jag blir alltid lika glad när det dimper ner ett tjockt kuvert i brevinkastet.

3. Jag skriver brev till flera amerikanska fångar sedan en tid tillbaka. Dels på grund av min ovan nämnda kärlek till riktiga brev, och dels för att det får mig att känna mig som en fin människa.

4. Kontorsmaterial är som porr för mig. Och jag överdriver inte ens speciellt mycket. Jag får lätt salivtillströmning av att gå runt på kontorsavdelningen i olika butiker. Känna lite på de olika blocken, böckerna och pennorna. Det perfekta förspelet skulle definitivt inkludera en shoppingtur på Staples eller motsvarande butik.

5. Jag skriver dagbok. Inte varje dag, men väldigt ofta. Hittills har jag skrivit ut 37 böcker, av varierande form och storlek.

6. Jag har väldigt många ”tvångstankar”. De är av varierande karaktär (allt från att jag måste räkna trappstegen i alla trappor jag går i, till att jag tvättar händerna i tid och otid, eftersom jag känner mig äcklig annars) och varierande tvångsgrad. Ingen är dock av den graden att jag känner att jag förmodligen dör om jag inte gör saken i fråga. Det värsta som händer är att jag får lite obehagskänslor ett tag.

7. Jag är lite av ett freak of nature och får allt som oftast finnar på väldigt märkliga ställen på kroppen. Låren, armbågen, knäna, you name it!

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

2 thoughts on “Utmaning

  1. Pingback: Bara Carin – I brist på bättre

  2. Pingback: Nörderi deluxe « Bara Carin – I brist på bättre

Kommentera

