Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Dum eller bara korkad?

2 kommentarer

Angående mitt förra inlägg: Jag försöker att bli en bättre människa, och inte automatiskt anta att folk är dumma i huvudet när de beter sig på sätt som jag inte kan förstå. Till exempel i trafiken, när någon inte blinkar innan de svänger. Eller när de blinkar i fem kilometer EFTER att de har svängt. Det jag instinktivt tänker när något sådant händer är ”vilken jävla idiot”, or something to that effect.

Detta försöker jag alltså motverka, genom att alltid försöka komma på alternativa anledningar till att personen i fråga agerar märkligt eller dumt. Och det var precis det jag gjorde när jag lämnade tvättstugan tidigare i dag, efter att ha burit ut mannens kläder ut ”mitt” tvättrum. Jag kom ganska snart fram till att hans beteende förmodligen beror på något av följande:

  1. Han är dum i huvudet.
  2. Han kan varken svenska eller engelska och har därför inte kunnat läsa instruktionerna om hur man bokar och använder tvättrummen.
  3. Han är en arrogant jävel som inte bryr sig om att lära sig bokningssystemen, utan tvättar var han vill, när han vill.
  4. Han chansade på att hans maskiner skulle hinna bli klara innan nästa person (jag) skulle komma och vilja använda dem.
  5. Han är dum i huvudet.
  6. Han visste att Nacksta är väldigt tomt under somrarna, och chansade på att den som bokat tiden efter hans (jag) okynnesbokat och egentligen inte var här och skulle använda den.
  7. Han är ny i området och kände inte till bokningssystemet, och knackade bara på första bästa tvättrum han såg, och den vänliga själ som hade tiden innan mig släppte in honom, ovetandes.
  8. Han är dum i huvudet.
  9. Han är en elak jävel som tycker om att göra livet svårt för andra.
  10. Han är en elak jävel som hoppades på att personen efter honom skulle vara ett mähä som skulle be om ursäkt för att de ville tvätta på sin bokade tid och låta honom använda den i stället.
  11. Han är dum i huvudet.

Som sagt, jag försöker…

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

2 thoughts on “Dum eller bara korkad?

  1. jag respekterar ditt försök men jag tycker att alla 11 punkter pekar mot att han helt enkelt är DUM I HUVUDET!
    😀

Kommentera

