Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Jag lever

3 kommentarer

Ja, jag lever. Jag har bara tagit väldigt ledigt från bloggen. Jag har inte haft för mig något direkt upphetsande på sistone (eller jo, men sådant tänker jag inte blogga om, era snuskisar!), så det har känts meningslöst att skriva bara för att tala om att ”i dag har jag inte gjort någonting”, ”inte i dag heller”, ”i dag har jag slagit på stort och handlat mat”. Fullständigt meningslöst.

Men i går gjorde jag faktiskt något vettigt, till slut. Jag införskaffade nya sandaler (inga fina eller söta sandaler, utan praktiska promenadsandaler från Ecco), hälsade på två fina vänner i Smedjebacken, bokade upp mig som barnvakt imorgon eftermiddag, och bytte namn. Ja, nu har jag, till slut, definitivt och för all framtid, dumpat efternamnet Eriksson. Från och med nu är det Vidner som gäller. Eller, enligt myndigheterna dröjer det drygt en vecka innan det är Vidner som gäller, eftersom det ska in i alla deras system först, men sedan så! Och efter att ha stavat mitt namn Carin sedan jag var åtta eller nio år gammal har jag nu äntligen även gjort det officiellt. Mitt namn kommer i framtiden vara helt fritt från Kn.

Nu har jag för övrigt fått mina nya glasögon också, efter en viss väntan. Det blev nummer fyra!

Tadaaa!

Mina nya linser däremot har jag däremot inte fått, eftersom det tydligen blev ett missförstånd hos optikern. Jag skickade in ett autogiromedgivande till dem för snart två veckor sedan, och de sa att jag skulle få linserna inom några dagar när de registrerat det. Jag har tänkt att det förmodligen blivit någon försening hos dem eller linsleverantören, och att det är därför jag inte fått dem än. Jag tänkte att jag skulle vänta någon dag till och sedan ringa och se vad som hänt. Men se, det behövde jag inte.

Tidigare i dag ringde de nämligen mig och undrade om jag inte saknar mina linser, och om jag ville fylla i någon autogiroblankett. Jag förklarade, ytterst pedagogiskt, att jag minsann redan hade fyllt i en blankett, och skickat in till dem. Jag visste dessutom att de hade fått den, eftersom jag inte varit smart nog att ta av min kopia av medgivandet, så de fick skicka tillbaka den till mig. Stackars människan bad om ursäkt och skickade iväg linserna på en gång. Bra timing, för jag har bara en dag kvar på de nuvarande linserna.

Nu har jag i alla fall suttit här och dravlat på om en massa tråkiga saker. Jag ska genast avbryta detta och i stället agera chaufför till mamma, som fortfarande inte får köra bil efter sin operation.

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

3 thoughts on “Jag lever

  1. i like the glasses!! o grattis till nya efternamnet..eller vad säger man? 😛

  2. Du passar jättebra i både namnet och glasögonen! 🙂

Kommentera

