Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Trött-tid

Lämna en kommentar

På grund av sömnsvårigheter (som vanligt, det är en av mina grejer) är jag i dag väldigt seg. Väldigt trött i både huvud och kropp (men framför allt huvud). Det är tänkt att jag i dag ska hinna med följande:

  • Göra en liten skrivövning (tar ca 45 minuter allt som allt).
  • Skriva klart gårdagens stora skrivövning.
  • Skriva dagens väldigt stora skrivövning.
  • Diska undan all disk som står och äcklar sig i köket.
  • Börja packa, eller i alla fall se över vad jag ska ha med mig, eftersom jag lämnar Sundsvall på lördag, först för en helg i Östersund och sedan resten av sommaren i Ludvika.

Helst skulle jag även hinna med att dammsuga, sortera all tvätt och bädda i rena lakan också, men det får stå på morgondagens schema i stället. Jag ska inte vara orimlig mot mig själv.

I stället för att göra allt detta har jag hittills i dag ägnat mig åt ett fenomen som Körslagetpojken så vackert har döpt till ”trött-tid”.* Jag har läst bloggar, tittat på lite How I Met Your Mother och allmänt lallat runt i lägenheten och funderat på hur jag ska fördriva tiden.

* Trött-tid. Ett begrepp som uppstod ur en felhörning. Jag sa att jag inte kunde hitta på något en speciell tid några dagar senare, eftersom jag hade tvätt-tid. Körslagetpojken tyckte däremot att jag sa trött-tid, och blev väldigt förvånad över att jag kunde veta flera dagar i förväg att jag skulle vara trött och seg just den tiden.
Trött-tid innebär att man gör i princip ingenting. Aktiviteten kombineras ofta med o-pluggande, o-städande och ibland även med tvätt-tid.

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

Kommentera

