Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Lyckorus!

1 kommentar

För er som inte vet det så går jag just nu en distanskurs i kreativt skrivande på engelska. I helgen lämnade jag in mina första uppgifter, som bestod av en kort skrivövning samt en premise (en sorts tagline, eller kort förklaring av historien) för en längre historia som vi ska jobba på under hela kursen.

I dag fick jag kommentarer från läraren, och hon älskade mitt upplägg till den längre historien! Jag fick maxpoäng i bedömningen, och så här skrev hon i sin korta kommentar på hemsidan:

Wow did I enjoy this! Plausible yes, original, wow yes, inherent conflict yes, gut appeal wow yes. / Anna

Det känns så underbart att hon gillade det! Det här är en historia som jag har haft i mitt huvud i flera år, men som jag aldrig lyckats få ner på papper, och det är en otrolig kick att få veta att någon annan, någon som jobbar med att skriva romaner, noveller och pjäser och dessutom lär ut hur man ska göra det på bästa sätt, faktiskt tycker om mina idéer! Det här tänker jag leva på resten av veckan!

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

One thought on “Lyckorus!

  1. Pingback: Semester « Bara Carin – I brist på bättre

Kommentera

