Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Inspiration

6 kommentarer

Jag har bestämt mig för att komma igång och läsa mer igen. Alldeles för länge har jag varit fast i tv-serie-träsket, men nu har jag fått nog. Jag ska läsa minst en skönlitterär bok i månaden, och jag ska inte komma undan med att skylla på att ”det är så mycket i skolan just nu.” Har jag tid att titta på en hel säsong av True Blood på två veckor så har jag fan tid att läsa en roman i månaden.

Så med anledningen av detta löfte till mig själv låter jag mig inspireras av My och tänker lägga upp en liten lista över vilka böcker jag nyligen läst, samt bilken jag läser just nu. I denna lista kommer kurslitteratur ICKE att förekomma.

För att på ett vettigt sätt kunna lägga till denna detalj på sidan kände jag mig även tvungen att byta utseende, och gå till en design med tre spalter.

Nu ska jag återgå till min bok. Enjoy!

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

6 thoughts on “Inspiration

  1. Man borde fan läsa mer alltså. Nu har jag förvisso precis beställt 8 nya böcker från bokus, men det är inga tunga tegelstenar eller nobelvinnartitlar direkt. Nänä, inte alls faktiskt. Men jag tröstar mig med att all läsning är bra läsning. 🙂

    • Absolut är all läsning bra läsning! Jag tycker om att blanda högkvalitativ litteratur med kioskvältare av lite mer tveksam kaliber. Ibland vill jag ha det där ”fina” och bra, och andra gånger vill jag ha en lättsmält bok som jag i princip vet hur den kommer sluta. Bara som avslappning och som något som håller tankarna sysselsatta.

  2. Jag älskar att läsa, har alltid en bok på g. Sommaren är bästa tiden för läsning=D

    • Jag hade alltid det förut, men jag har blivit så dålig på det sedan jag började på universitetet. Man har så mycket annat att göra, tycker man. Man har i alla fall så mycket annat att LÄSA, så när jag har tid över gör jag gärna annat. Men jag saknar att plöja igenom bra skönlitteratur, så nu ska jag ta mig tusan komma igång igen! Och nu har jag ju lovat det inför hela internet, så nu är det väl bäst att jag gör det också 😉
      Ja, sommaren är en fantastisk lästid. Ligga ute på gräset med en bok är underbart!

  3. Tackar för den fina kommentaren angående lägenheten. 🙂

    Det du skriver är alldeles riktigt. Det är nog bra att blanda lite tyngre böcker med den mer lättlästa sorten. Jag har dock gått och blivit alldeles för bekväm av mig och hamnat i något slags lättlästaböckerärskitkul-fack.

    Haha! Jaså? Kul att det finns någon mer som mig! Eller ja, som tänker lite som mig menar jag förstås. Din blogg verkar förövrigt väldigt trevlig och underhållande ska jag passa på att inflika. 🙂

    • Jag fastnar också lätt i sånt. Man blir bekväm och orkar inte riktigt med de tyngre historierna, utan är rätt nöjd med relativt förutsägbara berättelser. Jag brukar få tvinga mig själv att läsa något svårare då och då. Tar lite gamla råd från litteraturkurserna jag läste förut, där fanns en hel del väldigt bra böcker som var ”allvarligare” men ändå ganska lätta att ta sig igenom, eftersom det är ett sånt skönt flyt i dem.
      Vad kul att du gillar min blogg! Jag har ganska nyligen kommit igång och börjat skriva ordentligt i den igen. Hade glömt hur roligt det kan vara. Jag ska fortsätta läsa din också, det känns som att jag kommer ha glädje av den. 🙂

Kommentera

