Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Call me Miss Vain

3 kommentarer

Jag sörjer.

När jag bodde i Amerikat så hittade jag en helt fantastisk hårprodukt: TreSemmés mousse för lockigt hår.
Den får mitt hår att se friskt och glansigt ut, men utan att göra det tungt och kladdigt (som alla andra produkter gjort). Den delar upp lockarna alldeles perfekt och ger dem lagom mycket stuns. Den är helt enkelt helt perfekt. Den fantastiska hårmoussen

När jag visste att jag skulle åka hem från USA tänkte jag köpa på mig massor med mousse att ta med mig hem till Sverige, men bagagets viktbegränsningar hindrade mig från att ta med så många som jag skulle vilja. Jag hade ändå tur att jag fick med mig så pass mycket att det fatiskt räckte i ungefär ett halvår här hemma. Men när det var slut så var det bara att försöka hitta ett substitut här hemma, eftersom TreSemmé inte fanns i Sverige. Men någon lika bra mousse eller creme fanns inte att hitta. Vissa var okej, men de var inte perfekta.

När jag så fick veta att TreSemmé skulle lanseras i Sverige kan ni förmodligen tänka er hur lycklig jag blev. Äntligen skulle mitt hår kunna se normalt ut igen!
Nej, så kul skulle vi uppenbarligen inte ha. De serier som lanserades i Sverige var nämligen bara de som är anpassade för ”typiskt Skandinaviskt hår” (läs: tunt, rakt, blont och jävligt). Det är tydligen inte okej att ha lockigt hår om man bor i Sverige.

Som tur var lyckades jag, efter desperat letande och mycken frustration, hitta moussen i Skottland när jag var där och hälsade på min allra käraste syster. Så nu har jag mousse för ett tag framöver. Men vad gör jag när den tar slut? Nu kommer söstra mi kanske inte vara i Skottland längre, och jag känner ingen annan som kan skicka över till mig vid behov.

Finns det någon som vet vem man ska muta för att få ”Curl Care”-serien till Sverige?

Så här tjusig blir man i håret av den fantastiska moussen. Resten av kroppen kan den dessvärre inte hjälpa till med, så ha överseende.

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

3 thoughts on “Call me Miss Vain

  1. Har du testat att Googla för att se om det går att köpa över Internet? Jag brukar ha ett annat problem, jag får en favorit i läppglans eller annat och sen ändrar de sina produkter precis i ”lagom” tid tills jag skall fylla på förrådet. Riktigt irriterande! God morgon! 😀

  2. jag såg tressemé-mousse på åhléns i linköping häromdan, vet dock inte om det var för curls… kan undersöka saken närmare.

    • Tyvärr är det förmodligen inte det. Jag kollar varenda gång jag kommer in i en ny affär (och kontrollerar då och då i de affärer jag besöker ofta) om de har serien för lockigt hår där, men det verkar itne som att de tänker ta hit den.

Kommentera

