Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Genomgår en inre kris

1 kommentar

Jag vet verkligen inte vad jag vill just nu. Jag vet inte om jag är på rätt ställe. Under den senaste kursen har jag blivit påmind om hur mycket jag saknar att läsa språk. Att riktigt få grotta ner mig i språkliga fenomen och underligheter.

Under föreläsningarna om olika forskningsmetoder så har jag kommit på idéer till en mängd språkvetenskapliga studier. Det har däremot varit väldigt magert med idéer till journalistiska studier.

Under journalistiska metoder, den kursen som enligt alla ska vara den roligaste delen på hela utbildningen, och som jag såg fram emot under hela hösten, så tröttnade jag fullständigt på skolan. Jag tyckte att allt var fruktansvärt tråkigt. Jag funderade på om det var för att allt bara var ”på låtsas”, men nu tror jag att det kan ha berott på att jag helt enkelt inte ska syssla med journalistik. Visst, praktiken var rolig, men det kanske bara var för att jag äntligen fick komma ut och träffa andra människor. Och jag fick komma bort från Sundsvall.

Och allt blir bara svårare när jag får beröm från lärare och studiekamrater. ”Carin, du är så duktig på det här. Du kommer verkligen att lyckas”. Då får jag nästan dåligt samvete för att jag inte trivs. Tar jag upp en plats som någon annan borde haft? Någon som verkligen brinner för det här?

Jag tänker inte ta något beslut just nu. Än så länge är det bara funderingar. Men om jag känner likadant även efter långpraktiken så är det ”hej då, journalistik!” för min del.

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

One thought on “Genomgår en inre kris

  1. Kände liknande saker i plugget, men för mig gick det rätt dåligt. Jag var tveksam fram till första praktiken, men allt lossnade när jag fick komma ut och göra det ”på riktigt”. Och så har det känts sen dess, att jobba är kul. Att plugga är ett helvete.

    Men hoppas du hittar din grej!

Kommentera

