Tant Carin

Stickning, virkning, broderi och annat från mitt liv som tant

Jag RASAR!

Lämna en kommentar

Nu är det dags igen! Nu är det dags för lite rasande!

Om det står ”telefontid 10-11” på en organisations/ett företags hemsida, då förväntar man sig ju att man faktiskt kan ringa den tiden och få prata med någon. Sådana krav kan man tydligen inte ha. Nej, man kommer istället till en jävla telefonsvarare varenda jävla gång man ringer, så att man inte får prata med någon om sitt ärende… Ska det vara så? Svar: NEJ!
Jag rasar mot folk som inte svarar i telefonen under sin utskrivna telefontid!

Jag rasar också mot lärare som inte rättar och lämnar tillbaka uppsatser i tid. Jag vill inte nämna några särskilda namn, för då kan Karin känna sig utpekad, men jag kan säga så mycket som att det finns vissa lärare på IHu som skriver att ”ni kan lämna in er uppsats när som helst under sommaren, så rättar jag den så fort jag kan och ni får tillbaka den snarast”. Det låter ju jättebra, eller hur? Problemet är ju då bara att läraren i fråga faktiskt INTE rättar uppsatserna som skickats in. Så nu finns det vissa som väntat i ca 6 veckor på att få veta hur deras uppsats blev (t ex Billie). Jag kan väl förmodligen inte klaga så mycket själv, eftersom jag, på grund av datorproblem, lämnade in min uppsats en vecka efter deadline, men jag rasar å de andras vägnar!

Jag rasar. RASAR, I tell you!

Författare: camaliv

En poptant till argbigga som knarkar stickning, TV-serier samt choklad.

Kommentera

